En för kort helg

Ååh, en helg går så fort när man inte vill. Helgerna hemma i ornunga går alltid för snabbt, hinner inte med att gå alla promenader jag vill eller pussa på katterna så jag blir nöjd eller dricka kaffe med mormor tillräckligt många gånger. Därför sitter jag alltid och är lite deppig ett tag när jag åkt "hem" igen. Onödigt, men jag kan inte hjälpa det!
Det blev en ganska busy helg också. Mamma och mormor mötte mig vid tåget och så åkte vi till Hjulet som premiäröppnade för i år. Massa folk, och massa nya grejer. Hittade ett tidningsställ, några böcker, en fin glasburk och två urmysiga tavlor med sagomotiv på. Norpade åt mig dom innan någin annan hann, förvånad att ingen redan köpt dom! Jag vet inte om jag hittar någonstans att sätta upp dom just nu, men jag tror dom passar bra i ett framtida bebisrum :)
Sen tllbringade jag förmidagen med mormor. Först drack vi kaffe innan vi gick ut på en lång promenad i solen ner till sjön. Nör vi kom in lagade vi kräftsoppa. Tolv protioner, fast vi bara var två. Så nu har jag med mig några burkar soppa hem :)
Och på kvällen åkte jag med familjen och hälsade på en annan familj, faktskt min kompis Hannahs. Så det var trevligt! Men när vi hade käkat klart drog Hannah och jag vidare till Emilia. Hade det mysigt på tjejvis :)
Och den här dagen har gått åt att gå ännu en lång promenad, och sen skulle Magnus och hans föräldrar (mina svärföräldrar alltså) komma och äta middag hos oss. Så det har blivit mycket umgås i helgen :)

Imorgon är jag ledig, helt ledig. Inget att plugga, första dagen på typ en månad minst. Så den tänker jag ägna åt att ta ner julgranen äntligen, städa och röja efter tentaveckan och allmänt slappa tror jag. Om jag hinner det förstås!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0