Farväl skolan, hej praktik

Idag var sista dagen i skolan på över nio veckor! För nästa vecka börjar praktiken. Jag ska vara på alingsås lasarett, på avdelning fem. Det är en medicinavdelning med inriktning på hjärta, typ. Så där ska jag tillbringa dom kommande två månaderna, 35 timmar i veckan, helt obetald. Men visst, jag får ju lära mig något!           Men faktiskt, det ska bli kul. Och skönt att slippa det vanliga plugget och sittandet på bakdelen hela dagarna. Men det kommer nog bli sjukt jobbigt också, så mycket man ska lära sig och klara av. Massa nytt. Och det hade kanske känts okej, om man bara slapp alla urtråkiga och mördande VFU-uppgifter. Blä är namnet.
Men jaja. Så i helgen ska jag försöka tagga och få motivation. Ska börja med att åka in till stan imorgon och köpa sköna innetofflor, och massa strumpor och hårtofsar. Sånt som behövs.

Dagens middag: Falukorv med potatismos, nästan favoritmaten!




Dagens sol:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0