hej 2012

Första januari är snart slut, dagen har bara försvunnit trots att det enligt mig är den drygaste dagen på året. Det är nånting med hela januari som är så tröttsamt och liksom drygt. Julen är nästan slut, känns iallafall urvriden och snart dags att städa bort. När julen är slut finns det inget mysigt kvar med vintern, tycker jag. Och det är långt kvar till våren, vintern har ju faktiskt inte ens börjat i den här delen av landet.
Jag säger det, januari brukar känna slika långt som resten av året tillsammans.

Men! Jag hade ett bra nyår! Faktiskt det mest fancy jag nånsin haft. Jag bodde nämligen på Bjärtorp slott utanför Vara i två nätter tillsammans med Magnus familj. Var där från fredag eftermiddag till i förmiddags. Där har vi mest slappat, ätit massa god mat och suttit i sköna läderfåtöljer framför en brasa. Druckit vin till maten och flera glas champagne. Badat i badkar med lejontassar och klätt upp mig till middagen. Ätit alldeles för mycket till frukost.
Så ja, fira nyår på ett slott var helt okej! Men jag måste säga, att deras version av efterrätten marängsviss var fjompig, jag skulle kunna göra mycket bättre själv!


Bjerttorp slott. Tycker dock att "riktiga" slott har torn!


På vägen hem från Vara hoppade jag av hemma i Ornunga, Tankade lite familj. Fick höra tillräckligt med tjafs av Kalle och Stina för att påminnas om varför det är skönt att ha flyttat hemifrån. Gosade med katterna, gick pormenad med mormor och kikade in hos farmor och hälsade gott nytt år (årets barbarn kanske?). Åkte hemåt med den vanliga matlådan från mormor. Hon vet vad som gör en glad!

Har några ensamma dagar framför mig, för min ihopbo åker till England ett par dagar för att se på fotboll. Men det ska jag väl klara av. Imorgon måste jag plugga, och hela tisdag och onsdag är jag i skolan, så får varken lida eller njúta av ensamheten särskilt mycket.

Nej, nu sa jag koncentrera mig på Morden i Midsomer.
Gott nytt år!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0