Hemma

Hemma hos mig igen efter en skön helg hemma i Ornunga (åh, detta med ordet hemma!vart är det egentligen?). Har mest bara slappat, förutom att sy på så kallade kirsband på mina gardiner. Men annars!
Snöade större delen av dagen igår, så idag var det en riktig vinterdag. Så himla härligt. Mormor och jag gick två promenader och dessutom fick jag med mig Stina och Kalle ut och åkte pulka några gånger. Känns liksom inte riktigt vinter om jag inte åkt pulka iallfall en gång. Nu tycker jag att snön kan lika kvar en vecka eller två, sen får det gärna gå åt vår!
Har dessutom varit i kyrkan två (!!) gånger under helgen. Mest för att gå med mormor och göra henne glad, lite för att träffa alla ornungamännískor. Men nej, annars är gudstjänster inte min grej, åtminstone inte nio gånger av tio. Alltså dom gångerna som är längre än 30 minuter... Orkar helt enkelt inte sitta still och sysslolös så länge än så. Kan inte koncentrera mig, blir rastlös. Men herregud, sluta be och sjunga någon gång. Och såna tankar känns ju inte helt okej att tänka i en kyrka. Men det finns väl andra sätt att få utlopp för sin livsåskådning än kyrkosamlingar, antar jag.

Sen har jag förstås blivit massa bortskämd av mormor. Massa gott till fika/frukost och kvällsmat. Jag gillar, uppskattar sånt så mycket sen jag flyttade. Uppskattar nästan allting som har med hemma att göra faktiskt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0