Istället för att plugga!

Jag har en känsla av att plugga till tentan i klinisk omvårdnad kommer bli antingen väldigt tråkigt eller gå väldigt dåligt. Fick sådär mycket pluggat idag. För det första var det så fint väder och jag var tvungen (ja, tvungen!) att gå ut en lång promenad. Provade en ny väg och den var både fin och lagom lång. Så här fin utsikt var det en bit!





Jag har fortfarande inte vant mig vid att möta så mycket folk när jag är ute och går. Hemma i ornunga mötte man nästan ingen, typ bara jag som var ute. Däremot mötte jag nästan alltid samma personer i bil! Lite komsikt faktiskt.
När jag kom in från promenaden tänkte jag plugga en stund till innan middagen. Men precis då ringde Magnus mamma och bjöd oss på kaffe och kvarbliven tårta sen igår (hon fyllde år då). Magnus var ju borta och kollade fotbollscup, men jag tackade ja förstås, bara med lite dåligt samvete över pluggböckerna. Men kadde och schwartswaldtårta är inte möjligt att tacka nej till, oartigt till och med! Så blev jag kvar där en stund, följde med på en lite promenad runt näset. Fick kika in i lillastugan och hälsade på lagårdskatterna. Sen var det dags att laga middag (matvete, kyckling och haricot verts) och smälta maten på verandan en stund. Men SEN har jag pluggat mellan fyra och nu. Och jag är totalt slut och uttråkad. Blä, vill inte alls, det minsta.
Känns iallafall trevligt att sitta vid köksbordet när två chokladtomtar kikar fram på en. Dom gör sig så bra i fönstret att jag inte kan med att äta upp dom! Synd, för dom brukar vara väldigt goda.



Ska åka hem över lördag-söndag, för att byta omgivning och vila upp mig innan nästa veckas tentaplugg. Kanske hjälper, hoppas jag.
Nu väntar jag bara på att M ska komma hem så vi kan fixa något att äta!
Förresten, måste berätta vilken snäll flickvän jag är. Lät honom hänga upp sina sunderlandtröjor och tavlan på sunderlands arena. Det kräver en bra födelsedagspresent!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0