Två steg fram ett steg bak

Försöker varva ner efter ett kvällspass (13.30-21.30) på praktiken. Att sluta sent går an när jag jobbar (praktiserar menar jag) sent imorgon också. Dock tycer jag att det är ganska segt. helt okej att slippa gå upp snortidigt, men hela förmiddagen går man ju liksom bara och väntar på att åka. Ingenting vettigt blir gjort.
Men jag verkar ha hamnat på en trevlig avdelning! Har bara hunnit träffa en av mina handledare, men han är också trevlig. Har som handledare en kille bara två år äldre än mig, och så en tjej som är lite äldre, men som sagt, har inte hunnit träffa henne. Brukar bli väldigt bra med en sån blandning tycker jag, en som nyss själv studerat och en som ha rlite mer "gammal" erfarenhet.
Så himla mycket nya grejer! Tror det praktiska kommer att lösa sig, men herregud, allt administrativt... Det är verkligen det tråkiga med yrket, allt man måste sitta vid datorn och göra. Inte det man vill huvudsakligen, precis.

Haha, en rolig grej. Min handledarkille är typ aslång, minst 30 centimeter längre än mig skulle jag gissa. Så de ser himla kul ut när jag går med honom i korridorerna, har ju ingen chans att hinna med hans långa ben, så där går jag typ fem meter bakom. Skrattar själg åt hur löjligt det ser ut! Jag får nog be honom gå två steg framåt och ett steg bakåt. Så funkar det nog. 

Nu ska jag sleepa, godnatt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0