några dagar i england

Några dagar i england. Jag visste ju inte innan vart vi skulle åka precis, men det var till Salisbury vi styrde hyrbilarna mot. Det var en trevlig lagom liten och stor stad. Vi bodde i ett gammalt hotell, "The red lion" som var engelskt mysigt och gammaldags. Jag sov iallafall gott om nätterna!
I söndags gjorde vi en utflykt till Bath. Det såg jag fram emot, eftersom Bath förknippas med Jane Austen och hennes bok "Övertalning" utspelades en del där. På vägen till Bath stannade vi till vid Stonehenge. Massa folk och bussar.
På måndagen var det Marikas födelsedag, själva anledningen till resan, och dagen tillbringade vi kvar i Salisbury. Kollade in affärerna, och jag shoppade massa på Boots, heaven! Så åt vi tårta på café och en jättegid trerätters-middag på kvällen.
Och i tisdags åkte vi längst kusten, stannade i Lyme och Sidmouth. Det var mycket att se på. Dock var det en ganska lång bilresa som blev så himla mycket tråkigare pågrundav alla dessa häckar vid vägarna. Man ser ju ingenting.
Kvällarna tillbringade vi på puben, antingen hotellets eller ute på stan. Jag blev lite förälskad i drinken Pimms, har inte druckit den förut.Det är verkligen trevligt med mysiga pubar.
Och igår bar det av hemåt. Flyget gick vid sex, men vi började resa mot London redan tidigt på förmiddagen. Tog det lugnt, stannade i Saffron Walden och åt lunch.
Själva flygresan hem är en historia för sig själv, så den berättar jag om sen. Men sammanfattningsvis: Det värsta jag nånsin varit med om!
 
 Vårt färgglada hotell.
 
 Hotellets innergård var tusan så mysigt. Om vädret varit bättre kunde man ha suttit därute och druckit Pimms.
 
Magnus och mitt rum. Jag skulle väl kalla det fulsnyggt.
 
Stonehenge.
 
Andrea, Warren och Magnus utanför Stonehenge bland alla människor och bussar.
 

 
Pimms! Har ingen aning om vad drycken innehåller, förutom fruktbitarna då. Ska fråga syster bartendern.
 

I Bath gick vi in på ett café och åt största tårtbitarna. Jag orkade typ hälften.
 
 
"Dom böjda husen" kallar jag dom´eftersom jag glömt det riktiga namnet på platsen. Husen är iallafall med i "Övertalning", så jag var lycklig!
 
Och ännu lyckligare var jag inne på "The Jane Austen shop"! Ville köpa typ allt. Här blir Andrea och jag påtade med en riktig engelsk gentleman. Lite för gammal för oss, tyvärr, men dom yngre herrarna jobbade inte på söndagar...
 
 På en pub.
 
 
På en annan pub.
 
Mina rara fynd från Boots!
 
 Riktig pizza åt jag på födelsedagsmiddagen!
 
 Och världens godatse cheesecake rundade av middagen!
 
 I Lyme bodde hus i pastellfärger, snyggt som tusan.
 
 
 På väg från Lyme till Sidmouth fick vi ta en omväg på världens minsta vägar pågrund av en vägolycka. Då stannade vi till vid den här utsikten.
 
 Sidmouth. En riktigt mysig stad där det märktes att 40 procent av invånarna var över 65 år. Gamla par satt vid strandpromenaden och löste korsord tillsammans.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0