När katten är borta...

Häromkvällen satt mormor och jag ute och kvällsfikade i godan ro och fullkomligt trygga. Men den fridfulla stämningen bröts när jag tittar över mormors axel, på trappan, och ser något litet komma kilande nedför trappstegen. Det tog några sekunder innan min efter jobbet trötta hjärna fattade vad det var. Det var en mus! Halvvägs nerför trappan ångrade den sig och kilade tillbaka upp till sitt gömställe bakom mormors lilla kvast. Och oroande nära den öppna ytterdörren...
"Mormor, du ska nog stänga dörren", sa jag och tacksamt nog lydde mormor mig. Sen kunde jag lugnt berätta om att en mus satt intill husväggen så hon var förvarnad innan den kikade fram igen. När jag först såg musen hade jag på tungan att säga "mormor, titta bakom dig!" Vilken tur att jag inte gjorde det, tänk om mormor fått en hjärtattack! Även om det var en väldigt söt liten mus är det inte hälsosamt att sådär helt plötsligt stöta på dom. Åtminstone inte för äldre damer!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0