Sköna dagar och med riktiga knappar

Jag har haft några ursköna dagar. Såna jag har längtat efter sen jag slutade skolan för en månad sen. Att bara ha en hel vecka framför sig utan ett enda dugg planerat. Så jag har allra mest suttit ute i trädgården och läst böcker, lagat mat, bakat. Sovit till åtta varje morgon när Magnus åkt till jobbet. Ätit frukost utomhus.
Igår var det ju äntligen en riktig riktig sommardag. Förmiddagen vigde jag åt solen och brände mig nästan, ajabaja. Så det var tur att jag lovat bort min eftermiddag till Hannah, som baksällskap! (betydelse: jag hjälpte henne att baka till födelsedagsfirande). Det var änna trevligt.

Och i förmiddags kom mormor och hälsade på mig. Hon hade med sig fika, asgoda bullar och jordgubbar. Bra mormor! Och när Magnus kom hem åkte vi in till stan och åt lunch, thaimat. Efter diverse ärenden i stan så tvingade jag med mig mitt sällskap bort till Elgiganten för att köpa en ny telefon. När min reservtelefon även den slutade fungera igår så hade jag liksom inget val. Det är inte kul att köpa sånt när man måste, att hitta en telefon man gillar kan ju ta tid. Kanske måste skickas efter och sånt. Dessutom ville jag ha en mittimellan-telefon. Alltså varken en billig pensionärs-enkel-telefon med typ inga funktioner eller en svindyr iphone med tusenmiljoner funktioner. Jag ville ha en vanlig mobil, mina krav var okej kamera och musikspelare. Låga alltså. Men iallafall, så hittade jag en som passade precis! Hurra! Att den inte var i närheten av rosa var något jag fick kompromissa bort helt. När jag sa till försäljarkillen att "den där vill jag ha", så sa han "jaså, en vanlig telefon!". Han sa det glatt överraskad typ. Han är väl mest van att sälja iphones antar jag. Så ja, jag sa som det var, att jag tillhör kategorin som vill ha en vanlig telefon. Med riktiga knappar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0