Städa med mera.

Hej och hå. Nu sitter jag i min fåtölj, det var längesen sist. Över en vecka sen.
Idag har jag inte haft problem med vad jag ska hitta på. Inte helt oväntat fanns det en hel del att göra efter att varit borta en vecka, med bara mannen i huset. Han hade säkert gjort sitt bästa för att röja upp tills jag kom hem, men ja, vi har helt enkelt inte samma sätt att se på städning och sånt där. Så idag har jag städat, röjt undan, slängt sopor och kompost, tvättat, pysslat om blommorna. Med mera.

Just nu har jag tillbakalängtan till Dalarna. Det var en sån himla mysig vecka, långt borta från vardagliga livet. Jag mår så bra när jag är där.

Men jag ska väl försöka ha det mysigt här också. I ensamheten när Magnus och alla jobbar. Med katterna kanske. Läsa, baka, greja i huset. Och sånt.

Men usch, måste berätta om min sorg. Min mobiltelefon har gått hädan. Skärmen slutade fungera igårkväll, efter en liten för våt promenad. Så nu måste jag köpa en ny, och det vill jag inte. Suck.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0