Dammsugarkärlek

Hela året har jag dammsugit med en ganska värdelös dammsugare. En grej från ÖB. Det har mer varit så att jag vispat runt skräpet istället för att dammsuga upp det. Nästan så att sopborste varit mer effektivt. Men häromdagen fick jag nog, och det med kombinationen att jag inte har råd att köpa en ny dammsugare just nu, gorde att jag ringde hem till mor och far och frågade om det inte fanns nån stående hemma. Jag hade för mg att jag sett en gammal sak ute i förrådet. Och HURRA! Det fanns en gammal bra grej, från en släkting som dog för sisådär tio år sen. Dammsugaren har väl några år på nacken, men alla vet ju att gamla grejer är bäst. Dom går inte sönder som dagens skit gör. Så idag provdammsög jag och den var en ren fröjd och glädje! Har inte blivit så rent sen typ nånsin. Att den är betydligt mindre än den gamla grejen är dessutom ett stort plus. Tänka sig att jag har blivit så vuxen att jag är glad för en dammsugare!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0