En ovanlig dag

Idag har jag haft en oväntad och spännande dag. Imorse ringde min kära vän och frågade om inte jag kunde komma och jobba några timmar på hennes jobb, en förskola, det var liksom panik. Och jag har ju varit med på vikarielistan förut och är kontrollerad och allt såntdär. Jag blev ju såklart ganska så ställd först, men självklart sa jag ja, eftersom jag ändå inte hade något att göra och ansåg att det skulle bli en bra erfarnhet och omväxling. Inte för att jag aldrig träffat småbarn föut, men de senaste åren har det ju mest blivit möten med folk närmare hunda år än ett... Iallafall, det var en jätterolig dag! Jag sa rakt ut till min kära vän och övrig personal att köra med mig, peka på vad som ska göras. Så idag har jag bytt blöjor på löpande band, tvättat ett antal kletiga munnar och händer och, jag hoppas, förhindrat åtminstone några katastofer av den form småbarn kan orsaka. Riktigt rolig dag! Kanske borde jag bli dagisfröken istället? Eller bara skaffa en hel drös egna ungar...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0