På loppis en svensk sommardag

Jag är så trött. Jag har nog andats för mycket frisk luft. Idag har vi nämligen haft loppis här på logen, med Magnus farmors gamla grejer från den här lägenheten bland annat, plus massa andra grejer såklart. Alla människor har ju behov av att rensa ut lite grejer ibland. Jag hade mest hand om fikat, under taket bredvid lagårdsbron. Så det blev att hänga där en stor del av dagen, i riktigt svensk sommarväder! Kallt och rengnigt. Så ja, det är väl det som gjort mig trött, för mycket sommarluft.

Och imorgon ska jag gå bredvid på sommarjobbet. Jag bävar för att gå upp tidigt imorgon, har redan vant mig vid att sova till åtta. Sen när jag slutar klockan fyra ska jag hemåt Ornunga och gå på småsyskonens skolavlsutning. Lilla Kalle slutar sexan, det är helt typ ofattbart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0