sa min syster som varit utomlands i nio månader

Phuu, känner mig som en kaktus i öknen! Faktum är att det fort blir för varmt att sitta/ligga i solen på mamma och pappas altan på baksidan. Även om jag har längtat efter sol och värme i flera veckor, så flyttar jag ganska snabbt till skuggan en dag som denna. Knäppt. Men jag tillbringade faktiskt dagen i solen igår, så det är väl okej att skugga idag. Jag vill ju inte få ett russinarsle.

Yes, jag är hemma i Ornunga och hälsar på! Stannar tills imorgon efter midsommarfirandet. Idag när jag kom in i vardagsrummet låg systermaja framför teven och åt frukost. Då sa systermaja (som nyss kommit hem efter nio månader utomlands, utan att ha träffat mig): Är du här??  Öh, ja..? Svarade jag. Jag hälsar på här ibland, får jag inte det?  Så säger systermaja (som varit utomlands i nio månader!!): Jo. Men du gör det ganska ofta tycker jag.
Jasså, säger jag. Jahaja, så jag ska gå där hemma i västra bodarna, ensam, utan min familj, dag ut och dag in utan omväxling. Jaha, tack så mycket, kul att träffa dig med. Mamma, maja säger att jag inte får hälsa på!! Buhuuu!

Så låter det. Ja, jag hälsar på här hemma en del. Annars skulle jag få hemlängtan och faktiskt typ dö av rastlöshet och att göra samma sak i massa dagar i rad nu när jag är ledig. Dessutom har jag fått för mig att en del familjemedelemmar blir GLADA när jag kommer hem! Men suck, det gäller väl inte alla... Till exempel min syster som varit utomlands i nio månader!!




Ack, de gamla tiderna när syster fortfarande uppskattade min åsyn...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0