Farväl till vintern

Idag bestämmer jag att det är vår. All snö som kom som en pain in the ass häromdagen har smällt bort, och när jag gick från tåget idag blev jag så varm att jag var tvungen att ta av mig jackan. Och ikväll när jag var ute och gick hörde jag koltrastar! Det är det finaste ljudet jag vet, kan lyssna på det hur länge som helst. Nördvarning. Men det är så himla fint, blev glad i hela kroppen när jag hörde det. Nu är det absolut vår.

Och isen på Mjörn har nästan smällt bort! Det gick väldigt snabbt igår när det hade regnat natten innan och dessutom började blåsa. Det var riktigt coolt igår när mormor och jag gick strandpromenaden, det blåste massa och isen liksom bara knuffades mot land och det lät som tusenmiljoner glas krossades. Men det var bara is.



Idag var nästan all is borta, förutom i dom skuggiste vikarna. Men det dröjer nog inte länge!
Det var ju det jag sa tidigare i vinter, när det var pissväder. Att jag ville att det skulle bli is på sjön,
för annars kan den inte smälta och det bli vår!









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0