Mina två kissemissar

Nu är hemtrevnaden nästintill total! Har en liten kissemiss i knät och en andra kissemiss som ligger bredvid mig i soffan och spinner. Så gosigt så det finns inte!
Jag fick vänta länge på att ta hit Nisse och Bosse, mest för att jag ville vänta tills renoveringen av toan var klar. Men nu är dom här, äntligen mina egna katter :) Mamma, mormor och Stina komhit med dom tidigt i förmiddags. Bilresan hade gått ganska bra, förutom att Bosse dreglade ner typ hela buren (dreglet måste berott på upprördhet eller nåt) och att Nisse bajsade i bilen. Men dom får skylla sig själva, man brukar ju se till att folk och kreatur går på toa innan längre bilresor. Men när dom kom in gick det bra, nosade igenom hela lägenheten och när dom var klara med det satte dom sig ner och tvättade sig, och la sig sen och sov, som hemma.
Mamma och Stina hann bara stanna på en fika, men mormor stannade kvar till i eftermiddags. Vi har pratat länge om att hon skulle hälsa på mig en dag, s dået var väldigt trevligt! Vi gick en lång promenad och jag visade runt henne i VB. Så lagade vi middag och drack kaffe på verandan.

Och ikväll har jag varit på "gräsänklingsmiddag" borta i andra huset (där Magnus föräldrar bor) med Magnus mamma och Andrea. Magnus och Lennart är i Danmark på en fotbollshelg, och Andrea's man Warren är i England. Så det är vi kvar här. Det var också trevligt, men kände inte att jag kunde stanna för länge och lämna katterna ensamma för länge. Det här är ju våran första goskväll!
Just nu sover dom dock. Tycker jag är dumt, dom kunde vara vakna tills jag går och lägger mig och sen sova snällt i köket hela natten. Det hoppas jag dom gör iallafall.


Två korvar i sängen


En korv under mattan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0