Lördag - städ och bakdag.

Hej och hå, det är ansträngande att vara vuxen och bli tvungen att ordna sina kalas själv. Idag har jag städat som tusan (och är inte klar för det!) och bakat största delen av dagen. Cookies, filmjölkslimpa, två cheesecakes... Så ugnen har stått varm timmar i stäck, undrar hur det ser ut på elräkningen tro? Jovars, det var svettigt. Men roligt, släpper allting annat i livet när man håller på sådär.
Så imorgon eftermiddag kommer min och Magnus familj på kalas hos mig, mitt första party sen jag flyttade hit. Det ska bli trevligt, försöker att förtränga hur mycket disk det kommer bli.


Cheesecake med vit choklad och hallon



Havrekakor med jordnötter och kanel


Och medan cheesecaken stod i ugnen hann jag sätta mig ute på trappan
och vila i solen en sväng med en kopp kaffe. Bra stund.




Och hurra, toaletten är nästan klar! Bara några lister och vattnet till duschen som ska kopplas. Så bra att mina gäster har någonstans att kissa. Imorse var vi på Maxi och handlade, så då köpte jag även duschdraperi, badrumsmappa och handdukskrokar. Jag är lite deppig att jag inte kan ha temat rosa även i toan... Men nån måtta får det vara, tycker Magnus. Så det blev lila istället! Men något inslag av rosa kan inte hjälpas, det bara råkar bli så. Hoppsan.
Det var så himla skönt att sova i egna sängen inatt, vi har ju inte gjort det på två veckor nästan. Att kunna bre ut sig som vanligt! Sova trångt är inte min grej. Och så kunna å upp hur man vill på morgonen och vara hemma. Vi har bott jättebra hos Magnus föräldrar, men hemma är bäst. Speciellt nu när allting är så fint. Med renoverad toalett, nymålade skåpsluckor, slipat köksbord och sist men not last äntligen en ny lampa upsatt på verandan! Så nu känns allting väldigt bra.

Och dessutom fyller jag år imorgon och kommer få massa presenter! Barnsligt roligt.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0