Himlalikt

Åh, att vara ledig i fyra dagar! Det känns så himla bra, det har jag inte varit sen i julas. Så jag har verkligen njutit av den här första dagen, det gick extra bra när det var så himla fint väder. Nästan sommar. Jag har varit ute typ hela dagen, med en hög nya tidningar och en bra bok. Har sovit med näsan i gräset och säkert fått en fästing någonstans. Underbart.

Men jag började ledigheten igår efter praktiken genom att åke hemåt Ornunga och fira syster Lottas 18-årsdag! Jag hade inte tänkt joina tårtkalaset först, eftersom jag sov över hos Emma i Borås tisdag till onsdag och inte varit hemma på ett dygn. Och vara sugen på att komma hem. Men det visade sig att jag blev mer sugen på kalas och tårta. Och vilken lycka när jag kom hem till familjen, kändes nästan som min födelsedag! För mamma hade inte bara fixat tårta, utan mat också! Två sortes pajer, plus en halvhemmagjort pizza eftersom mina yngsta syskon är lite fega när det gäller mat. Ååh, det var så himla gott med så god mat när jag var alldeles utsvulten. Typ. Och sen två sortes tårta från Maxi. Kunde inte bli mer himmellikt!
Och efter tårtan hann jag gå en liten promenad med mormor, och med enbart mig själv. Fick åka till Vårgårda med Lotta och hennes pojkvän, så tog tåget därifrån hem. Och det var skönt att komma hem till sist.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0