Två saker som stör mig.

Det finns två saker jag irriterar mig på (snällt ordval) mer än andra saker:

1. Folk som pratar eller hörs på annats sätt i bussenmellan Alingsås-Borås klockan sex på morgonen eller klockan tio på kvällen. Írriterande och respektlös när man vill försöka ta igen förlorad sömn. Och hur orkar folk vara pigga så tidigt? Eller prata om tentor och inlämningsuppgifter i ottan? Häromkvällen var det en kille som lyssnade på technomusik i ipoden så hela bussen fick höra, och imorse tio över sex steg två thailändskakvinnor på bussen glatt tjattrandes på det där speciella språket. Jag tycker bara att det inte är okej. Tyst ska det vara!

2. Folk som äcklar sig med tuggummi. Typ tuggar det hela tiden eller, ännu värre, kletar det överallt! Under bord, på bussätena... "Vilket otroligt snusk! " får jag lust att utropa. Jag är verkligen löjlig, men jag skulle antagligen vägra pussa M på flera dagar om jag såg honom med ett tuggummi i munnen... Men det ha rjag inte sett än :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0