Leta julgran

I lördags när jag var hemma i Ornunga tog vi, en femtedel av familjen, oss ut i skogen och letade julgran. Det är ju bara några veckor kvar tills det är okej att ha utegran. Och hitta en snygg, eller åtminstone anständig gran kan ta lite tid.
Leta julgran i sig är ganska tråkigt, men det är skojigt att vara i skogen med familjen. Barn och folk som ska klättra över nedfallna träd, hoppa över vattenpölar... Det är ju bättre än ett avsnitt av AFV. Och jag blev inte besviken, höjdpunkten kom när Maja snavade på en pinne, pladask med ansiktet nere i mossan. Vill jag tänka mig.
 
 
 
Dessutom blir det ganska kul alltihop när man inte hittar någon fin gran,
och tänker på vad mamma skulle säga om det skulle få bli en sån här gran
på julafton! Si vi roade oss med att hitta dom anskrämligaste granarna istället.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0