Och sen sätta sig ner

Pust. Varför kan jag inte bara ta det lugnt när jag är ledig? Varför måste jag göra allt på samma dag?
Storhandlat, packat in alting (och i farten städat i skafferiet), städat, tvättat och bakat har jag gjort idag. Har bara suttit när jag åt middag och nu är jag helt slut ungefär. Var tvungen att ta en dusch, för jag var alldeles svettig. Som man blir.
 
Jag ska hem till Ornunga över helgen (varför ska jag häcka här helt ensam liksom?) och på måndag börjar ny praktik, tre veckor på hemsjukvården. Så därför ville jag få undan allting idag, fylla frysen och ha nystädat. Så man förhoppningsvis slipper tänka på sånt där i veckan.
 
Men nu sitter jag i fåtöljen och väntar på att mina pommes frites och buffalowings ska bli klara i ugnen. Och sen har jag tänkt sitta här resten av kvällen. Se på någon film och göra popcorn. Det blir nog en bra kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0