Tänd alla lampor

Det var en regnig mörk och ruskig bilfärd hem från ornunga. Jag var glad när jag kom lyckligt hem.
Sen kändes det så himla bra att tända upp alla lampor i huset. Jag tycker nog att nersläckta hus ser så dystert ut. Allt blir mycket hemtrevligare med tända fönsterlampor. Dessutom välkomnades jag av två hungriga katter som verkade ha saknat mig.
 
Fortfarande, efter att ha bott i Västra bodarna ett år och hemifrån familjen i tre, så svider det ändå i hjärtat ibland, när jag åker efter en helg i Ornunga. Åker därifrån själv medan familjen och mormor är kvar. Man känner sig su vuxen och samtidigt så liten på något sätt.
 
Men sen, nu när jag kommit över tröskeln till vårat hus och tänt alla lampor, så känns det rätt bra ändå.
För jag har det himla mysigt hemma hos oss. Och ikväll ska jag bara njuta av att ha en kväll för mig själv.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0