Vardagslyx

Det var faktiskt riktigt sorgligt idag, sista dagen på praktiken. Jag blev nästan ledsen när min handledare sa åt mig att gå hem tidigare, eftersom det ändå inte hände något roligt på eftermiddagen. Det här är absolut den praktikplats jag trivts bäst på, och jag hoppas verkligen jag kan samla energi att läsa vidare till distriktsköterska om några år.
 
Men det var skönt att för en gångs skull komma hem när det fortfarande är ljust. Gick en promenad och så släpade jag ut M att hjälpa mig bära upp utemöblerna. Jag har insett att jag måste överge tanken att kunna sitta utomhus igen... Usch, sorgligt!
Och så städade vi och jag slängde in en tvätt. Vilken lyx att göra det på en vardag! Om fredagseftermiddag räknas dit. Hm, men bättre än helgen iallafall. Då är det så tråkigt att städa och tvätta.
 
Imorgon åker jag hem till Ornunga. Det var några veckor sen nu, så det ska bli riktigt mysigt.
Men först ser jag fram emot en sovmorgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0