Gott med fika

Idag var jag en sväng i skolan för att ha seminarie med VFU-uppgiften. Det var faktiskt ganska trevligt att vara tillbaka i skolan efter tre veckor. Allra bäst hade det ju förstår varit om vi hade sluppit redovisa våra arbeten, och bara fått prata med varandra om praktiken... Men icke.
Jag åt lunch i skolan och tog sen ett-bussen hem, sov förfärligt gott nästan hela färden, trots att en medelålders överviktig man satt och snarkade bakom mig. Sömnapné, tänkte jag för mig själv.

Sen kom jag på att jag glömt hur härligt det är att komma hem när man varit borta i skolan. Speciellt när man gått hem i regnet. Jag var så himla fikasugen att jag ställde mig och gjorde chokladbollar i en himla fart. Med mycket kaffe i. Sen var det så himla trevligt att sitta på verandan och fika, med alldeles nytt, gott kaffe och så radio P3 i bakgrunden. Och regnet utanför. Det kändes inte så dåligt.
 


Efteråt hade jag tillräckligt energi för att sätta mig ner och skriva av nästan hela respiartionssvikt-avsnittet. Tentaplugget har börjat igen. Men gud vad skönt det blir att slippa åka till Borås i några dagar!
 
Min egna trevliga pluggplats!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0