Hyst in i ugnen

Idag har jag nästan inte gjort annat än stått i köket med ärmarna uppkavlade. Men det behövdes, nu har jag iallafall fyllt frysen och skafferiet så det räcker ett tag.
Så hur duktig har jag varit på en skala? Jo, jag har gjort en sats mysli, bakat daimcookies (som blev  sorgligt misslyckade), en filmjölkslimpa och morotsbröd. Jag är sån, gör lika gärna allt på en gång. Helst allt samtidigt, om det hade varit fysiskt möjligt och jag haft tre ugnar.
 
 
Min favoritmysli gör jag med havregryn, dinkelgryn,
kokos, solrosfrön och mandel. När den kommer ut
från ugnen har jag i pumpafrön och linfrö också.
 
 
Och så mina misslyckade kakor, allt på grund av
att jag råkade ta en dl mjöl för lite. Låt det bli mig en lärdom!
 
 
Filmjölksbröd måste nästan vara en av dom
bästa uppfinningarna. Åtminstone när man som jag
gärna vill ha hembakat bröd, men inte orkar  eller hinner med
proceduren att jäsa hit och dit hela tiden.
 
 
Men idag hann jag med att jäsa! Hittade ett recept på
morotsrutor i "Vår kokbok" som verkade så himla enkelt
och gott. Och det blev det! Nybakat bröd med smör är man
inte bortskämd med.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0