Mat halleluja

Med tiden tycker jag att det är allt roligare att laga mat, att testa nya rätter pch inte bara laga falukorv med potatismos eller stekt kyckling med ris (även om det är gott). Bara man hittar bra, enkla recept som inte kräver att man har hela världens olika ingredienser och livsmedel hemma.
Så igår gjorde jag riktig mousakka som blev väldans god, och ikväll gjorde jag... Ja, vad hette rätten? Typ varm sallad med bacon och ananas, eller något sånt. Iallfall så kokade man ris eller matvete, och stekte bacon, lök  och paprika tillsammas med curry. Sen blandade man i baconet i riset och rörde om, och skar sen ananas i bitar och la i. Seriöst, det blev så himla gott! Nästan det bästa jag ätit. Speciellt när man åt det tillsammans med en sås på turkisk yoghurt och sweet chili-sås och jordnötter. Jag är glad som tusan att jag lagade fyra portioner, räcker till matlåda imorgon också. Och inget är ju bättre än att ha med sig en god matlåda!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0