En ledig dag mitt i veckan.

Idag är jag ledig! Så himla skönt och jag nästan hoppar högt av glädje. Under sommaren har jag glömt hur det känns med en ledig dag mitt i bland allt. Men nu, efter tre upptagna veckor, kommer jag ihåg.
Jag låg kvar i sängen länge och bara kände hur skönt det är att ligga under täcket. Speciellt medan det regnar och åskar. Sen gjorde jag scones till frukost och satt vid köksbordet i minst en timma.
Men sen var jag tvungen att ta igen lite hushållsgöra. Tvätt till exempel, och plocka upo kläder/grejer som ligger på fel plats. Jag borde städa min garderob, vika fint och sortera.
Mest av allt idag borde jag arbeta med seminarieuppgiften. Det ska jag göra snart.
 
Hmm. När jag tänker efter såhär på allt jag borde göra, så märker man att såna här lediga dagar mitt i veckan inte är särskilt lediga. Men man hinner ikapp lite med livet. Och jag ska banne mig hinna slänga upp fötterna ett bra tag också, först av allt.
 
 
Och när man äntligen får tid att lägga upp fötterna på soffan ordentligt, och man har tid att se sig omkring. Då kan man upptäcka att blommorna har blivit förvildade och vuxit nästan ändå upp i taket.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0