energisamla

Jag har haft en trevlig helg. Har försökt samla lite energi till veckan som kommer. I fredags åkte jag till Ornunga efter förmiddagens föreläsning. Jag behövde bota min hemlängtan. Dessutom skulle min andra hälft bort på diverse fotbollsgrejer både i fredags och igår, så det kändes väldigt okej att åka hem.
 
I fredags eftermiddag gick jag och mormor en så himla skön promenad, en sån man kommer tänka på hela vintern. Vi tog bilen ner till sjön, sen gick vi vandringsleden, den som går ganska långt in i Ornungas skogar. Alldeles lagom långt in, vi kunde fortfarande höra en flismaskin från en gård. Det var sånt riktigt fint höstväder. Vi kättrade upp på Spörsåsen med hjälp av ett rep och såg på utsikten. Bara skog. Vi smakade på lingon, vilade framför ett gammalt torp i skogen och halvsprang ganska skräckslagna genom en hage med kvigor. Mormor bedjandes till gud. Tänk att vandringleden ska behöva gå genom en kohage... Men vi kände oss satans duktiga när vi var på andra sidan stängslet.
 
 
 
Så allt annat jag brukar göra hemma. Fika med mormor, äta middag med familjen, sitta på verandan, njuta av att titta på allt som är hemma. Så jag har faktiskt fått en hel del energi.
Och pricken över i:et är att sitta i soffan ikväll med flera olika sorter onyttigheter på bordet och en helt ny dvd kategori engelskt drama. Helt okej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0