Måste köpa

Åh, det här med att köpa. Jag är ingen köpgalning, eller vad man säger. För det mesta inte. Men idag var det så himla roligt att handla! Jag fick sluta praktiken lite tidigare idag, vid två. Och eftersom jag skulle åka med Magnus hem från Borås, och handla mat innan, så fick jag vackert vänta. Då hade jag ju inte så många andra val än att gå ner till stan... Men mest tittade jag! Gick en lång stund inne på bokhandeln och tänkte på alla böcker jag skulle vilja köpa. Men så himla onödigt det är att köpa böcker när man kan låna dom. Köper bara dom jag redan vet att jag gillar och kommer läsa många, många gånger igen. Typ Jane Austen. Hmm, detta var en liten utvikning. Iallafall, det går inte lika bra att bara titta på kläder som på böcker. Det blev en till klänning. Usch ja, men det kändes bra. Och så hade Kappahl rea på behåar, alla för 99 kronor. Så därför var jag tvungen att köpa en, i jakten på den perfekta behån. Och på Åhlens kunde jag inte stå emot ett schampoo och balsam som luktade så himla, himla gott. Måste ha. Men när jag hade köpt det så gick jag till ett café och fikade, för att undvika att spendera mer pengar. Förutom på fikat förstås...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0