Mat man tar vad man har

Laga mat när man kommer hem på eftermiddagen är inte det roligaste. Helst skulle jag bara öppna skafferidörren och trycka i mig ostbågar och ballerinakex eller vad nu kan finnas där som innehåller mycket kolhydrater. Men det vore ju inte speciellt hälsosamt. 
Då är det näst enklaste att bara tar vad man har i kylskåpet. Det brukar ofta bli himla tråkigt. Men idag lyckades jag så himla bra med man tar vad man har-middagen! Blev så himla gott!
Så därför delar jag med mig av den här maträtten jag, typ, uppfann. 
 
 
 
Jag tog min stekpanna och la i smör med strimlad vitlåk och morot och lite fryst broccoli. Så slängde jag i en skål gammalt ris, saltade och pepprade och hällde i lite chilisås. Och så sist knäckte jag i ett ägg och rörde om ordentligt. Så la jag över det i en tallrik och hällde över lite jordnötter. Himlans gott blev det!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0