Mormödrar säger svettas in våren

Ikväll när jag äntligen gav mig ut på en promenad (när mitt uppsatssamvete tillät) klädde jag på mig som jag har gjort dom senaste veckorna (med undantag då det varit riktig istid). Leggins, linne, tröja, överdragsbyxor, vindjacka. Och jag blev alldeles för varm! Kände faktiskt för att svalka mig genom att hoppa i Mjörn! Ja det går faktiskt, för isen är borta där nu också. Iallafall, så såg jag fram emot att komma hem och plocka fram svalare motionskläder. Men så hejdade jag mig. Det kanske är att utmana ödet? Våren menar jag. Säkert snöar det imorgon då. Och så tänkte jag på mormor, och alla människor i den generationen, som säger att man ska svettas in våren för att inte bli förkyld. Höm, jag vet inte. Jag hoppas det räcker med det jag svettades idag.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0