Vita stenen

Ikväll upptäckte jag att hela serien Vita Stenen fanns på svtplay. Så nu har jag snart kollat fyra avsnitt! Oj vad jag kollade mycket på det när jag var liten. Som alla barn kollade jag på favortifilmerna hundratalsgånger ungefär. Det är väl därför jag kan nästan alla repliker utantill i alla Astrid Lindgren-filmer. . . Och så vidare.  Vita Stenen är iallafall fortfarande himla bra. Skomakarfamiljen är ju bara helt underbar. Men något jag inte tänkte på när jag var liten, som jag suktar efter nu, är vilket himla fint kök det är i Häradshövdingens hus! Åh, tänk om jag hade kunnat få det köket, ett liknande åtminstone, någon gång i mitt liv. Ljusa färger, träpanel, trasmattor på trägolv, kopparbunkar, rosa pelargonior. Då vore jag lycklig.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0