hemma.

 
 
 
Hemma! 
 
Hemma i Ornunga alltså. Hemma bland landet, skogen och åkrarna. Jag åkte hit igår eftermiddag när jag insåg att jag skulle vara alldeles ensam i hela västra bodarna. Det hade jag ingen lust med. Eftersom jag redan tillbringat två lediga dagar med att roa mig själv så har jag liksom slut på uppslag. Så jag åkte hit för att umgås. (Och lite för att säga hedjå till mormors hus innan hon flyttar.)
 
Så jag hade en väldigt trevlig lördagseftermiddag och kväll. Kilade först in till Lottas och Adrians lägenhet i vårgårda för att se hur det blivit. Sist jag var där var ju i flyttkaoset. Nu var det himla hemtrevligt! Sen gick jag en skön promenad med mormor och kikade in i hennes nya lägenhet för att se hur renoveringen går. Sen gick jag hem till familjen, läste tidningar och sen åkte mamma och jag och köpte hem pizza! Och så pratade vi massor om framtiden, om eget hus och hem och sånt. Det är så skönt att få prata med någon om sånt ibland. Och sen gick jag tillbaka till mormor, vi åt choklad och såg på Emil i Lönneberga. Tusan så bra kväll.
 
Och idag blir också en trevlig dag!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0