kräftor.

Jag har ätit kräftor tre gånger på tre dagar, varav två gånger bara igår. Det är nog rekord och nu är mina fingrar ömma. Igår firade vi först syster Majas födelsedag med kräftor och tillbehör. Och på kvällen åkte jag på stor kräftskiva hos en kompis från gymnasiet. Det var massor av folk och massor av kräftor och annan god mat. Lokalen var en charmig lada, så det kändes värsta somrigt. Det var trevligt och jag var till och med med på femkampen med ganska gott humör. Dock var det inte så mycket folk jag kände väl, förutom värdinnorna själva, och som jag kunde släppa loss med, så när folk började bli lite mer än lagom förfriskade (medan jag aldrig hann komma upp till lagom) så styrde jag hemåt. Det vill säga, jag ringde pappa eftersom jag skulle sova i Ornunga. Så det var en kväll med det bästa av två världar, en rolig fest och ändå komma i säng i tid. Absolut lyckat. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0