varenda krona.

Idag åkte jag inte raka vägen hem efter jobbet. Jag gick in till stan istället och träffade vännen Hannah och fikade. Det var på tiden, och tid till att träffa vänner får man ta sig! Efteråt gick vi, och sen jag själv, en sväng i affärerna. Jag har inte gått mycket i affärer i sommar precis. Bara snabba ärenden. Vi gick en ganska lång stund på Kicks. Jag hittade många saker jag ville ha. Hårprodukter, ansiktskrämer och så vidare. Åh, den vill jag ha! Och så helt plötsligt slogs jag av att jag faktiskt kan köpa vad jag vill ha! För jag är ingen fattig student längre som måste vända på slantarna, jag är numera en arbetande människa som får lön! Jag har råd att köpa onödiga saker till mig själv. Självklart inte varenda dag och inte allting jag önskar mig. Men något. Och speciellt nu, när jag har fått min första riktiga lön och dessutom har jobbat hårt hela sommaren, så är jag värd att skämmas bort av mig själv. Så med gott samvete köpte jag onödiga saker till mig själv! En ansiktssprej, ett läppbalsam, en pricklig klänning och en ny, bekväm behå. Jag är värd varenda krona det kostade!
 
Och nu ska jag tänka igenom vad jag mer vill unna mig själv. En ny plattång kanske? Den jag har nu har jag ärvt av min lillasyster. Det är nog nästan den första plattången som kom. För sisådär tio år sen. Kanske är jag värd en ny
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0