häst, marsvin, bebisar.

Är det okej att jag köper mamma-tidningar innan jag ens har planerat för en bebis? Det tycker jag nog, jag tycker att det är klokt. Det är väl dumt av folk att skaffa en häst eller ens ett marsvin utan att veta nånting om dom kreaturen innan och hur dom påverkar folks liv. Jag tänker att det är likadant med bebisar. Det är en väldigt stor grej att föröka sig och jag tror inte det är för tidigt att mentalt börja förbereda mig, även om det kanske dröjer flera år innan jag är där. 
 
Dessutom: vad finns det annars för tidningar? Antingen är det tidningar med bara massa snusk och dieter eller så är det tant-tidningar som Året Runt och Allers. Hittills har jag valt tant-tidningen framför snusket. . .Men jag hoppas att det dröjer längre tid tills jag blir tant (alltså bokstavligt tant, inte bildligt) än tills jag blir mamma. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0