minus hästen.

 
 
Så kom vintern med en gång. Jag kände mig nästan som Emil i Lönneberga i snöstormen när jag körde hem från jobbet igårkväll. Minus hästen. Och en blodförgiftad dräng. Men annars! 
 
Det var så himla skönt att komma hem i eftermiddag. Jag kom hem till et tomt hus, bara katterna inne. M har åkt iväg på fotbollsgrejs över helgen, så jag är liksom all by my self. Jag grinar inte för det, jag ska njuta av det! Ikväll ska jag äta massor av onyttigheter och kanske se på The Hobbit (har icke hunnit se den än), det är en sån film jag absolut inte kan se när M är hemma. Ibland är det så skönt att vara själv, inte behöva prata eller tänka så mycket. Så nej, jag grinar inte. Jag sitter med raggsockar på, för det är kallt ute och blåser in på mig. 
 
Men hela helgen själv hade väl blivit lite långsam. Men imorgon ska vi fira mormors födelsedag, så det blir en tur till Ornunga igen. Så därför hinner jag bara njuta av ensamheten, inte lida av den. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0