tack, inga raketer.

Nyårsafton firar jag inte alls i år. Jag får hoppa in och jobba imorgonbitti så det blir ingen nyårsvaka och M jobbar i eftermiddag så det är inget kul nu heller. Förresten så dog sista droppen av nyårsförväntan ut när han min sambo kom hem från affären och sa men jag trodde det var burkräkor du menade? Så jag ger liksom upp. Klänningen och sminket jag tog på för att få någon slags helgkänsla åker nog bort. 
 
Men tro inte att jag är särskilt bitter över att behöva jobba imorgon. Chefen mutade mig med att få torsdag-fredag ledigt bara jag tog nyårsdag-dagpasset. Japp, jag tog den mutan. Ledig fyra dagar i rad slår ganska högt just nu. Så jag ska bara skicka ut ett meddelande till alla grannar: ursäkta, jag jobbar tidigt imorgon. tystnad efter 11.00 tack, inga raketer. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0