tisdagsprojekt 1

Dagens första projekt var att göra knäck. Förritiden, när jag var barn och bodde hemma, var göra knäck en av årets höjdpunkter. Fast då gjordes den inte flrrän typ dagen innan julafton. Och det var alltid pappa som höll i det projektet, i sann Rudolf-anda. Redan när jag vat sisådär tio är började jag bli skeptisk över att pappa tog hand om knäcken och gjorde det till min uppgift att övervaka pappa, så ingenting brändes. Nu tror jag säkert att pappa hela tiden hade kontroll - å andra sidan var det till honom jag ringde i panik när jag råkat koka min knäck för länge förra julen. Se där, inte ens jag lyckas med knäck! I själva verket ser det ut ungefär som knäck-scenen i Sunes Jul när jag är igång. Knäck högt och lågt, i håret till och med.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0