tisdagsprojekt 2

Jag gillar ordning och reda. Men jag är inte särskilt bra på det. Istället verkar jag bli bättre på att stöka ner ju äldre jag blir. Jag undrar vad det kan ha för förklaring. . .? Iallafall, men eftersom jag gillar ordning och reda har våra två skrubbar gått och gnagt mitt samvete. Den ena skrubben innehåller Ms garderob, så den borde jag ju i ärlighetens namn inte ha så värst dåligt samvete för, men den stör min sinnesfrid i vilket fall. Men i den andra skrubben lägger jag allt sånt jag har men inte använder för tillf'llet. Överflödiga handdukar, väskor, skor, trasmattor, kuddar, filtar, lampor, hemliga saker och massor av sånt som jag egentligen borde göra mig av med. Städinspirationen kom i och med att jag ville ha en matta som låg där inne, och jag var tvungen att slänga ut hälften för att få ut den. Den vägen är det. Och när jag ändp höll på tog jag Ms garderob också. Hängde, vek, strök, slängde. Det blev fint!
 
Skrubben halvvägs tömd. . .Innan gick det precis stänga dörren!
 
 
Fortsättning följer hur länge M lyckas hålla garderoben fin. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0