Välkommen till babyland.

Igårkväll när jag skulle gå och lägga mig hemma hos mormor så upptäckte jag, till min förfäran, att jag glömt min bok hemma på köksbordet i brådskan. Ack och ve. Det var väl egentligen ingen fara för mormor har fullt med Danielle Steel-böcker i bokhyllan. Men jag var inte så inspirerad till det . . .Så jag hittade en gammal Vi föräldrar i hyllan som jag tänkte kunde vara intressant att bläddra i. Hur skulle man uppfostra barn 2003 liksom?
 
 
Jag blev ganska förvånad när jag vände blad och plötsligt såg mitt eget barnsliga ansikte!
 
 
 
 
Det visade sig vara en artikel som handlade om att min hemby var så full av barn. Folk förökade sig bra, helt enkelt. Det var mamma och en sexbarns-mamma som berättade i artikeln. Skojigt. När jag såg artikeln kom jag såklart ihåg när alla blev fotade utanför skolan. Jag minns att jag hade så fruktansvärt ont i magen (den dagen jag brukade ha ont i magen när jag var barn), att stå upprätt sådär höll på att döda mig. Efteråt satt mamma och hennes sex-barns-kompis i köket med massa barn, medan jag låste in mig på mitt rum och låg i fosterställning och höll på att dö. Såklart jag kommer ihåg!
 
 
 
Men visst stämmer den här artikeln. Jag vet inte många familjer hemma som har mindre än tre barn. Att jag själv ska ha mindre än tre barn finns heller inte i min föreställning. Jag har väl blivit skadad på det sättet av att bo i Ornunga. 
 
 
 
 


Kommentarer
Syster Lotta

HAHAHA det här är verkligen det roligaste som hänt typ. Förstå inte att mamma gick med på att vara med i den artikeln!

(ja jag stalkar dig och läser två år gamla inlägg)

Svar: Du är ju nästan creepy! virkar du inte? :P Ja det var lite knäppt gjort av mamma tycker jag också :D
Lisa Svensson

2015-10-20 @ 10:43:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0