Jag pluggar.

Nu är det bara att plugga tills man blir blå i ansiktet, eller bryter ihop. Då kan jag ta en paus. 
Jag är himla glad att jag ha ett bord som jag kan reservera till alla mina pluggböcker och anteckningsblock. Tänk om jag hade varit tvungen att hålla till på köksbordet och därmed plocka undan inför varje måltid. Usch, det vill jag inte ens tänka på. 
 
 
Just nu varierar jag studierna mellan två kommande tentor, den i vetenskaplig metod och så sluttentan.
Och sluttentan består i sig av två delar, alla kurserna + läkemedelsräkning. Det är lite svårt att veta vad man ska fokusera på. Läkemedelsräkningen är roligast, för då får man göra något, inte bara läsa och skriva, utan tänka!  Och så blir jag alltid så barnsligt glad när jag lyckas lösa ett tal. 
Jag försöker att inte tänka på hur tentorna kommer att gå (framför allt den i vetenskaplig metod) utan bara tänka på vägen dit. Jag fattar ungefär bara hälften av statistikdelen (sånt som standardavvikelse, z-värde och hypotesprövning) och det bådar ju sådär. Men det försöker jag som sagt inte att tänka på.. . 
 
Men nu är det kvällen och jag ska sluta plugga för idag, hurra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0