Något jag tror på.

Det bästa man kan göra är att gå ut en promenad. 
Det hjälper mot nästan allting, tycker jag. Ett slags 
universalmedel som man slipper svälja. 
För mig hjälper en promenad när jag är trött, ledsen,
stressad, arg, mordbenägen eller har ont i huvudet. 
Allting känns faktiskt bättre efteråt!
 
Varma kläder, sköna skor och musik i öronen är allt som jag behöver. 
 
Som idag, när jag var hemma vid sex, så tog det emot
att gå ut. Att sitta kvar vid teven var väldigt himla lockande,
men eftersom jag vet att det känns ännu skönare att sitta vid
teven efter att jag har varit ute, så släpade jag mig ut till sist. 
 
Jag förstår faktiskt inte folk som klarar av en hel dag utan att gå ut!
Det är en stor del av vad jag gillar med att gå ut och gå, att det är just utomhus.
Älskar utomhusluft. Den är så skön att andas efter en dag med inomhusluft. 
Och dessutom är det bara då jag kan tänka ordentligt. 
 
M är den fjantiga typen, som tror att man blir sjuk av att gå ut när det är kallt.
Jag tycker att jag överbevisar honom eftersom han är förkyld betydligt
oftare än jag. Och jag går ut även om det är 20 minusgrader, ett par långkalsonger
och en halsduk över munnen. Bli sjuk?
 
Det är nästan så att jag vill ge en duktighetsmedalj till mig själv!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0