Lisas nya kläder.

Igår eftermiddag ringde mamma och undrade om jag ville följa med henne och Stina till Allum i Partille - jag bor ju längst vägen dit faktiskt. Och det ville jag såklart! Det var länge sen jag var och shoppade på riktigt. En tur i Alingsås en förmiddag eller i Borås i väntan på bussen räknas inte så värst mycket.
 
Så det var riktigt trevligt med en tur till Allum, fick nästan en adrenalinrush när vi klev in och jag såg alla affärer. Och saker! Fast jag behövde inte köpa något förstås. Men det gjorde jag såklart ändå! I en affär sprang jag på min drömjacka. Mjuk och mörkblå och till ett väldigt bra pris, så den unnade jag mig själv när jag kom på att jag inte köpt ny vinterjacka sen julen 2009. Det är ju nästan sorgligt. Men visare, i nästa affär mötte jag en helt fantastisk tunika/blus-nånting. Rosaprickig och den satt alldeles skitbra. Så himla fin faktiskt! Ja, sen köpte jag dessutom lite små nödvändigheter... strumpor, trosor, hålnålar och sånt. Och för att göra shoppingturen ännu trevligare, så hade jag ett presentkort på Cervera oanvänt sen i julas, och det passade jag på att använda idag! När jag hade mamma med som rådgivare, det är ju så svårt att veta vad man ska köpa. Till slut blev det en rejäl gjutjärnsstekpanna som var på rea. Den ska jag steka mycket i! Och får dom sista slantarna köpte jag tre rosa konstgjorda rosor som nästan ser riktiga ut. Dom kommer hädanefter pryda mitt hem.
 
Bra dag, och morgondagen i skolan kommer säkert bli roligare i mina nya kläder!
 
    
 
Fina jackan.
 
Den fantastiska tunikan.
 
Stakpannan.
 
Rosorna. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0