Lotta is the shit.

Ett nytt år och jag börjar läsa om Lotta-böckerna. Igen. Jag vet inte hur många gånger jag har läst serien vid det här laget. Men Lotta-böckerna är helt enkelt dom bästa fika- och varva ner-böckerna. Dom är så lättsmälta att det nästan går att läsa med bara ett öga. Folk som läser mycket vet hur det är, en del böcker tappar man bort sig i så fort man vänder bort blicken en sekund. Då kan man inte koncentrera sig på att balansera en kaffekopp samtidigt. Eller bita i en kaka. Och om huvudet är fullt av pluggångest och andra skadligheter så kan man heller inte koncentrera sig på en småtextig bok eller en med komplicerad handling. Lotta-böckerna is the shit.
 
 
 
 
Förresten upptäckte jag ett nytt (gammalt) ord när jag läste idag.
Träåbäke. Hur skojigt låter inte det? Det ska jag säga till M nästa
gång han har fastnat i soffan:
- Sitt inte där som ett gammalt träåbäke!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0