Pluggångest.

Idag har jag försökt plugga. Det har väl gått sådär i ärlighetens namn. 
Kursen vi håller på med nu, multifaktorell ohälsa, är faktiskt väldigt intressant. Faktiskt!
Men hur intressant något än är, så är det aldrig, aldrig roligt att plugga när det är nödvändigt. För det finn alltid, alltid roligare saker att göra. Människor som påstår att det är roligt att plugga ljuger. I alla studiegrupper, inklusive min egen, finns det individer som kanske påstår att dom läser kurslitteraturen INNAN kursen ens har börjat, till och med börjar med studieuppgifter. Eller redan har hittat massa artiklar till C-uppsatsen och börjat skriva bla bla bläj.
Jag tror att dom flesta, hmm, överdriver. Jag vågar påstå att det är dom personerna som har mest pluggångest av alla, och liksom försöker smitta av sig den ångesten till alla andra. Det är jag helt övertygad om. Ja, alltså jag måste övertyga mig själv om att det är så, för annars skulle jag absolut bli smittad av den där pluggångesten...
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0