Solsken

I lördagsmorse vaknade jag strax efter åtta av en alldeles blå himmel och nästan 20 minusgrader.
Efter frukosten när solen hade gått upp gick jag ut och gick, varför ska man slösa
bort en, för en gångs skull, fin och riktig vintermorgon? 
Näshåren krullade ihop sig, visst gjorde dom, men det var bästa promenaden i vinter.
 
 
 
 
Gamla mormor vågade sig inte med ut så länge det var 20 minusgrader.
Men när vi varit på Hjulet och sen druckit kaffe hemma hade
graderna blivit mer mormor-vänliga, så då blev det en till solskenspromenad.
 
Jag har haft en sån himla skön helg i Ornunga, den blev precis
som jag ville, och jag tror att jag har återhämtat mig lite
från tentaveckan. Enda besvikelsen med helgen var att jag
köpte så lite saker på Hjulet - bara en bok, två tavlor och
ett par spetsgardiner till. Å andra sidan hade jag ju inte
fått med mig mer på tåget hem. Men ändå, jag ville handla. 
 
Imorgon är jag ledig innan introduktionen för nästa kurs
börjar på tisdag. Så imorgon ska jag tvätta och göra såna
trevliga grejer. Kanske baka bröd. Men framför allt njuta
av att bara vara hemma utan att behöva plugga!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0