Vill inte gå och lägga mig.

Vilken ångest jag har för att gå och lägga mig. Och synd att jag är så trött att jag inte kommer orka vara vaken för alltid. Usch, ja visst är det väl förfärligt att man ska behöva ha ångest inför en ny dag. Man ska väl i allsin dar glädjas inför varenda morgondag. 
Men inte ikväll inte. Nej, för nästan hela helgen måste jag nämligen plugga. Det får mest bli avbrott för matintag och lite motion däremellan. Fy usch. Jag hoppas att natten varar länge. Och om jag vaknade av mig själv klockan åtta imorgon, pigg som en mört, så vore det inte fel heller.
 
Dessutom sover jag ensam inatt. M är iväg på någon fotbollstränargrej tills imorgon eftermiddag. 
Så därför har jag haft en väldigt skön kväll. Jag hör till dom som njuter av att vara själv en fredagskväll.
Inte för att M:s närvaro inte är önskvärd. Men ibland är det ju så förtvivlat skönt att få rå om sig själv
helt och hållet. Välja film helt och hållet själv. Duka upp soffbordet med diverse onyttigheter. Vara
lite sådär okvinnlig.
 
Aj. När jag precis kröp på golvet fram till dvd:n, för att sätta i en ny film, så kände jag 
hur ont jag har i handlovarna efter dagens HLR-kurs med plastdockan miniAnne. Aj. 
Jag får väl helt enkelt undvika att krypa på golvet tills det har gått över...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0