allt jag önskar i dessa tider.

Åh, det är så himla skönt att bara sitta här i fåtöljen, vid teven. Jag längtar inte efter andra nöjen just nu. Jag jobbar alldeles för mycket för att orka göra något. Vila, läsa, gå på promenad, plocka gröna äckellarver från min rabatt och kolla på dvdbox är allt jag önskar i dessa tider. Om jag skulle jobba såhär resten av livet skulle det inte vara mycket mening med att leva. Även om mitt jobb är jätteroligt för det mesta och jag trivs med det, så ät det ju inte det enda jag vill i livet. Kanske träffa lite folk och vänner också, och se några andra hörn av (åtminstone) Sverige än vägen mellan Västra Bodarna station och mitt hem. Men eftersom sommarvikarier alltid får dom sämsta schemana, så har jag hopp om bättre tider. 
 
M har åkt iväg till Halmstad tills fredag. Så jag är ensam igen. Det känns helt okej faktiskt. Som sagt, det är ju lite så att jag knappt orkar träffa människor. Därför är det helt pkej att vara för mig själv. Jag har städat så det är okej hyfsat snyggt och prydligt runt omkring mig, och ingen kommer stöka ner tills på fredag igen. Skönt. Och imorgon är jag ledig (!!) och jag ska verkligen njuta av ensamheten! Åh, sova! Seriöst, jag är lika skönt uppspelt inför en enda ledig dag, som jag var inför ett helt sommarlov förritiden. Perspektiv?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0