Duktig.

Pust, nu har jag jobbat klart fyra dagar. Fyra ganska jobbiga, tröttsamma och stressiga dagar, när jag inte ens hunnit äta lunch. Så är det. Men även om dagarna varit jobbiga så har det faktiskt varit roligt också, såklart. Trivs verkligen på avdelningen och med jobbet! (önskar bara det inte vore så mycket). Och idag blev jag så himla glad, så jag typ hade munnen upp till öronen hela dagen! Jag rondade med en läkare, och när vi var klara och skulle gå ut frågade han om jag jobbat någonstans innan förut. Jag svarade att det här var mitt första jobb som sjuksköterska. Då sa han att Du är jätteduktig, Lisa. Att jag verkade ha sån koll på patienterna och att han hoppades att jag skulle få bli kvar efter hösten. Åh, vad jag blev glad att höra det! För det är såklart massor jag inte har koll på och lika mycket praktiskt arbete jag är osäker på. Så det kändes skönt att höra att jag har koll på det runtomkring patienterna iallafall. Jag skulle nästan ha kunnat kyssa läkaren. 
 
 
 
Nu ska jag gå ut i solen och njuta av att jag är ledig HELA helgen, två dagar i rad! Det var en månad sen sist.Och jag ska passa på att åka till Ornunga såklart. Se familjen och få miljöombyte. Se något annat av sommaren än vägen mellan VB och ALingsås. . .


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0